Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Openingsuren ENKEL OP AFSPRAAK: Van maandag tot zaterdag 09.00 - 16.30h - Voor dringende zaken zijn wij telefonisch bereikbaar tot 21.00h.

Veelgestelde vragen

Over dierencrematorium Somnia

Mijn huisdier is overleden. Wat moet ik doen?
Je kan je overleden huisdier binnenbrengen voor gekoelde bewaring en crematie bij Somnia. Je kan er ook voor kiezen om je huisdier door ons te laten ophalen. Na telefonische afspraak halen we indien mogelijk nog dezelfde dag je dier op.

Na ophaling kies je welk type crematie je wilt en hoe je het afscheid geregeld wilt. Wij maken graag tijd vrij om samen met jou te overleggen hoe je dit afscheid wilt vormgeven. Wij zoeken samen naar een manier die bij jou en je huisdier past.
Mijn huisdier is overleden en wordt bewaard bij de dierenarts. Hoe regel ik een crematie?
Dierencrematorium Somnia werkt samen met verschillende dierenartsen in Vlaanderen. Zij gaan jou de mogelijkheid voor crematie en ophaling voorstellen. Is dit niet het geval dan kan jij je dierenarts op de hoogte brengen van je wensen. Hij of zij zal ons vervolgens contacteren voor ophaling en crematie. Je kan dit natuurlijk ook zelf doen.
Ik wens een individuele crematie van mijn huisdier? Hoe kan ik hier zeker van zijn dat het individueel is?
Je kan bij dierencrematorium Somnia kiezen uit een gezamenlijke of individuele crematie van je huisdier. Bij een individuele crematie cremeren wij je huisdier alleen en bieden wij je 100% zekerheid dat de aangeboden assen enkel van jouw geliefde huisdier afkomstig zijn. We overhandigen je de assen persoonlijk voor uitstrooiing, eventueel met gedeeltelijke bewaring in een asjuweel of bewaring in een urne ter plaatse of bij je thuis. Je krijgt bovendien een certificaat van deze individuele crematie.
Mijn hond/kat is overleden. Wat kost een crematie?
Een crematie bij dierencrematorium Somnia is afhankelijk van het type crematie (groeps- of individueel), het lichaamsgewicht, het verkozen tijdstip en een eventuele opbaring.

Een gemeenschappelijke crematie start vanaf € 35. Daar komt per kilo lichaamsgewicht € 3 bij. Voor een individuele crematie is de basisprijs € 85 plus € 4 per kilo lichaamsgewicht. Een crematie van dieren lichter dan 1 kilo kost € 45 euro all-in.

Bekijk onze pagina Prijzen voor een overzicht van mogelijke combinaties of contacteer ons telefonisch via +32 (0)475 76 49 49 of +32 (0)59 50 55 60 of per mail.
Ik wens een crematie maar mijn huisdier is te groot of te zwaar om gemakkelijk te transporteren. Wat doe ik?
Maak snel een afspraak per telefoon met Somnia voor het ophalen van je huisdier. Wij zijn steeds bereikbaar en komen indien mogelijk nog dezelfde dag je overleden huisdier ophalen. Voor het verplaatsen van grotere en zwaardere dieren beschikken we over aangepaste lifttafels en transport. Het bewaren van je huisdier in onze koelruimte tot de crematie is gratis.
Ik wens een aandenken van mijn overleden huisdier. Wat zijn mijn opties?
Onze webshop en shop ter plaatse bieden je een uitgebreide keuze in urnen, aandenkens en sieraden waarin de as van je huisdier verwerkt wordt. Zo kan je een tastbare herinnering aan je geliefde huisdier steeds dicht bij je hebben.

Bekijk hier het aanbod in onze catalogus en webshop.
Wat zijn mijn opties voor het uitstrooien of bewaren van de assen van mijn huisdier?
Dierencrematorium Somnia biedt je de mogelijkheid om de assen van je huisdier uit te strooien op een strooiweide, te bewaren in een urne in onze urnenwand of onder een grafsteentje in onze dierenbegraafplaats. Je kan ook een combinatie van uitstrooien en bewaring van een fragmentje in een assieraad of aandenken overwegen. Als je dat wenst kan je de naam van je huisdier aan ons herdenkingspaneel op de strooiweide toevoegen.

Het staat je natuurlijk vrij om de assen van je geliefde huisdier mee naar huis te nemen voor uitstrooien of bewaren in een urn. Sommige huisdiereigenaars verkiezen de as uit te strooien in hun eigen tuin of in de natuur waar hun huisdier graag wandelde of vertoefde.

Onze webshop

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
Klik op de knop ‘Wachtwoord vergeten?’ Onderaan het inlogvenster voor bestaande gebruiker. Vul je e-mailadres in en klik op ‘Wachtwoord resetten’. Vervolgens ontvang je een e-mail met de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Hoe verander ik mijn persoonlijke gegevens of wachtwoord?
Ga naar ‘Mijn account’ en wijzig je gegevens of wachtwoord via de opgegeven invulvelden. Sluit af door te klikken op de onderstaande knop 'Opslaan'.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn afhankelijk van de omvang van je bestelling. De verzendkosten van je artikel(en) worden in je bestelling binnen België aangegeven.
Ik heb een artikel besteld, maar nog niets ontvangen. Wat moet ik doen?
Na de levertermijn van 7 dagen kan je best nog enkele werkdagen wachten. In uitzonderlijke gevallen kunnen er enkele extra dagen over de bezorging van een bestelling gedaan worden.

Heb je de bestelling na drie extra werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan telefonisch of per mail contact met ons op en vermeldt daarin je bestelnummer.
Ik heb de bestelde artikelen in beschadigde staat ontvangen. Wat moet ik doen?
Allereerst onze excuses. Ondanks de kwaliteit van onze artikelen en hun verpakking kan het voorkomen dat je een artikel ontvangt dat niet meer in perfecte staat is.

We voorzien je graag zo snel mogelijk van een passende oplossing. Stuur ons een e-mail met informatie over het probleem of bel ons op het nummer +32(0)475 76 49 49 of +32 (0)59 50 55 60.
Kan ik ongeopende en ongebruikte artikelen retourneren?
Ongebruikte artikelen waarvan de verpakking nog intact en ongeopend is kan je binnen 14 kalenderdagen na ontvangst retourneren.

Wens je te retourneren? Contacteer ons graag schriftelijk binnen deze termijn aangezien we ervan uit gaan dat je tevreden bent met je aankoop indien we binnen de termijn van 14 kalenderdagen niets van je horen.

Stuur vervolgens het artikel inclusief alle toebehoren in de originele verpakking en ongebruikte toestand, binnen 14 dagen na ontvangst terug, vergezeld van de originele factuur.

Wij verzoeken je vriendelijk om de reden van retour op de achterzijde van de factuur te vermelden samen met het artikel te sturen naar dit adres: Dierencrematorium Somnia, Verhelststraat 3, 8460 Oudenburg